De (kleurrijke) bossen in

13 oktober 2011 - Bennington, Vermont, Verenigde Staten

Na de lange reisdag van de dag ervoor besloten we om gisteren vooral lekker de natuur in te gaan. Bepakt en bezakt met foto-aparatuur gingen we van Bennington naar Lake Shaftsbury, hier niet ver vandaan. Ondanks dat het weer een wat herfstachtig karakter had gekregen en er een flinke wind stond, was het toch aangenaam weer.

In het bos hebben we ons hart op kunnen halen en pa en Annemarie hebben hun workshop paddestoelenfotografie meteen in de praktijk kunnen toepassen, en met resultaat. Erik was vooral op 'eekhoornjacht'. Na een paar uurtjes daar te hebben vertoefd zijn we op weg gegaan naar Mount Equinox. Onderweg kwamen we langs een geweldige 'pumpkin-farm'. Gezien de tijd van het jaar zie je overal pompoenen. Veel huizen zijn versierd, ook met oog op Halloween. Van stro worden allerlei poppen gemaakt, zoals je op de foto's kunt zien.

Daarna hebben we de 'Skyline Drive' gereden, een hele steile weg die naar de top van Mount Equinox leidt. Halverwege gepicknickt en lekkere bagels en muffins gegeten tussen een gezellige 'stro-familie'. Het uitzicht vanaf Mount Equinox was prachtig, om ons heen niets anders dan bontgekleurde hellingen. Het lijkt net een schiderspalet.

We gaan nu op weg naar Old Forge, in het Adirondackgebergte in de staat New York. Vannacht heeft het flink geregend, hopelijk zit het blad nog aan de bomen... De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn ook wat regenachtig. Het prachtige zonovergoten weer heeft plaatsgemaakt voor nat herfstig weer, gelukkig is het nu droog en tegen de kou kunnen we ons kleden.

1. bets en wim:
    13 oktober 2011
    Genoten van jullie belevenissen en de prachtige foto's. Fijn dat jullie al zulk mooi weer hebben gehad met dito kleuren. We genieten ook vanzelf van de mooie natuurfoto's met prachtige Klapwijkjes().
    Nog veel plezier op de verdere reis en geniet ze.
  2. Bas en Nancy:
    13 oktober 2011
    Hele mooie foto's!!
    Geniet verder nog van de reis.
    Bas en Nancy