Acadia National Park (Maine)

20 oktober 2011 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Op aanwijzing van de Grieken uit het restaurant zijn we via de Kancamagus Highway op weg gegaan naar Bar Harbor. Volgens de Griekse kok zouden we onderweg grote kans maken op moose te zien, hij had uitgelegd waar we ze zouden kunnen spotten. Met grote verwachting (behalve Erik) zijn we op pad gegaan, we moesten zoeken naar een meertje aan de rechterkant. Op de hele route zijn we geen meertje aan de rechterkant tegengekomen...? Ondanks al ons gespeur en onze inspanningen zijn we geen moose tegengekomen (dus Bas en Nancy, dat scheelt jullie een nieuwe computer). Wat ons betreft zien we voorlopig geen Griek meer (en dus ook geen Grieks restaurant!).

Daarna de weg vervolgd naar Bar Harbor, de langste reisroute van deze vakantie. Ondanks wat regenachtig weer toch genoten van de rit, alhoewel Albert en Annemarie een deel van de reis slapend hebben doorgebracht (en dat 's middags!).

Vanmorgen was het, zoals voorspeld, regenachtig. Ma heeft zich opnieuw kunnen uitleven in de Quilt-shop en heeft inmiddels stofjes voor een heel leger. Daarna toch besloten om het Acadia National Park te bezoeken en de 'Loop Road' te rijden, een rondrit van ruim 30 mijl. Acadia National Park ligt aan de Oostkust van Maine, met een verscheidenheid aan natuur waaronder kust en rotsen, meren en bossen/bergen. Onderweg een kort wandelingetje gemaakt naar Thunder Hole, een kleine grot die ligt aan het uiteinde van een smalle kloof die door het water in de rotskust is gesleten. Op het moment dat er een golf arriveert, worden lucht en water met een donderende klap uit de grot geslagen, het water bereikt daarbij soms een hoogte van ruim 10 meter.

De kleuren in het park zijn prachtig, ondanks dat de fall- foliage hier volgens de Amerikanen voorbij is. Wij genieten echter volop en na elke bocht worden we opnieuw verrast. Voor morgen is de weersvoorspelling beter en gaan we te voet het park verkennen.

1. Bas en Nancy:
    21 oktober 2011
    Gelukkig, kunnen we julie toch nog blijven volgen!!
    Zijn jullie nog van plan om in Acadia te gaan fietsen?
    Veel plezier weer en tot het volgende blogbericht.
    Greetings Bas en Nancy
  2. barbara:
    21 oktober 2011
    Wat heerlijk die verhalen van jullie.
    Kijk iedere keer weer uit naar het volgende deel.
    Veel plezier!

Liefs Barbara
  3. Bas en Nancy:
    23 oktober 2011
    We wensen jullie een goede terug reis. We hebben weer genoten van alle mooe foto`s en verhalen en kunnen niet wachten om ALLES te zien.
    Liefs Bas en Nancy
  4. Bram en Riet van Bochove.:
    23 oktober 2011
    Leuke reisverslagen, prachtige foto's. Wil, heb je de quiltwinkels al geplunderd????
    Fijn dat jullie zo genieten!!!!

Hartelijke groet van ons,
    Bram en Riet.