White Mountains (New Hampshire)

17 oktober 2011 - North Woodstock, New Hampshire, Verenigde Staten

Zaterdag hadden we een zeer regenachtige dag in de Adirondacks en Erik was geveld door een flinke verkoudheid. We besloten naar Utica te rijden om daar wat te gaan shoppen. Onderweg zijn we nog door 'Barnveld' gereden en ook Rome was niet ver bij ons vandaan.

In de shopping-mall hebben we bij H&M nog wat kleding ingeslagen waaronder een winterjas. De boodschappen in de supermarkt zijn hier erg duur, kleding daarentegen een stuk goedkoper dan bij ons.

Bij terugkeer in het hotel is Ma naar de Quilt-tentoonstelling geweest, quilts vanuit heel Amerika werden in het dorp tentoongesteld. Pa en Annemarie hebben de regen getrotseerd, ingepakt in regenponcho's door de stromende regen.

De volgende dag was het weer gelukkig een stukje beter, het was gelukkig weer droog en ook het zonnetje liet zich af en toe zien. Via de Adirondacks met zijn vele meren zijn we op weg gegaan naar Plattsburgh. Helaas heeft het stormachtige weer van de afgelopen dagen er voor gezorgd dat er veel blad van de bomen is gewaaid. De peak lijkt inmiddels een heel eind voorbij, jammer genoeg. 's Avonds hebben we bij het chinees buffet gegeten, erg lekker en het kostte bijna niets. Aansluitend nog even geshopt bij de Wall-Mart.

Vanmorgen zijn we vanuit Plattsburgh op tijd vertrokken, richting de White Mountains met een stop in Morrisville, nabij Stowe. We hadden Pa voorgespiegeld dat we de Family Von Trapp Lodgde in Stowe wilden bezoeken. 'Eindbestemming' was echter Stowe Soaring in Morrisville waar hij samen met Erik in een zweefvliegtuigje over de bossen/heuvels heeft gevlogen.

Daarna de reis vervolgd naar de White Mountains, in de hoop een moose te spotten. Ondanks de vele borden aan de zijkant van de weg die waarschuwen voor overstekende moose, hebben we er helaas nog geen kunnen spotten. De omgeving is hier erg mooi echter is hier ook al veel blad van de bomen. 's Middags nog een kort wandelingetje gemaakt. Morgen willen we gaan wandelen bij Flume Gorge, een mooie waterval. Er zijn veel wandelingen in de buurt en ook de Kancamagus Highway is een mooie route voor het spotten van moose en wandelingetjes.

1. Hans en Angela:
    18 oktober 2011
    Hallo vakantiegangers.
    Het ziet er allemaal wel een stuk mooier en gezelliger uit als hier in het inmiddels regenachtige Nederland.
    Zal wel een ervaring zijn zweefvliegen daar!
    Veel plezier nog en geniet ervan.

Hans en Angela
  2. Bas en Nancy:
    18 oktober 2011
    Wat ben ik jaloers, het is daar prachtig niet waar?!?
    Veel plezier nog en die winterjas komt hier ook van pas.
    Groetjes Bas en Nancy