WE GOT 'EM!!!!!!!!!

18 oktober 2011 - Lincoln, New Hampshire, Verenigde Staten

Na een lekker broodje bij de Subway zijn we vanmorgen op weg gegaan naar The Flume in Franconia Notch State Park. Een prachtige wandeling met steile hellingen leidde naar 'The Flume Covered Bridge' en verschillende watervallen. Via een nauwe kloof kwamen we halverwege bij de Flume Falls (zie foto's).

Aangzien we nog steeds geen moose hadden gespot. wilden we eind van de middag toch opnieuw een poging wagen. Volgens de lokale bevolking lopen er namelijk wel moose in deze omgeving en moet het mogelijk zijn er één te spotten. Via de kok van het Griekse restaurant werd ons geadviseerd welke route te rijden. Het advies was vooral uit te kijken naar swamps (moerassige plasjes). Van Lincoln zijn we op weg gegaan naar Twin Mountains en Bretton Woods. Halverwege schreewde pa "IK ZIE ER ÉÉN!" waarna Erik onmiddelijk de auto aan de kant zette (op de highway) en de auto achteruit zette. Vlak naast ons stond een moose, in een moerassig plasje. Wow, wat ontzettend gaaf! Al gauw had hij ons in de smiezen en nadat hij zijn oren had gespits, begaf hij zich achterwaarts de bosjes in.

10. MOOOOOOOSE!

Aangemoedigd door deze, toch verrassende ontmoeting, zijn we verder gaan spotten. Bij een ander moerassig plasje de auto aan de kant gezet. Na wat geritsel zagen we in het plasje twee bevers zwemmen. Het was inmiddels al vrij donker en gezien de afstand was het wat lastig om een foto te maken, toch hebben we ze weten te fotograferen (zie foto's).

Vanavond hebben we lekker gegeten bij de Griek, die ons na het showen van de foto liet weten, 'it's a small one'. Small of niet, wij zijn helemaal blij! Hij heeft ons echter geadviseerd waar we nog meer moose kunnen spotten. Morgen gaan we op weg naar Bar Harbor, aan de kust van Maine. Vanuit hier gaan we via de Kancamagus Highway, een prachtige route die leidt naar de toppen van de White Mountains. Halverwege schijnt een prima plek te zijn om Moose te vinden, wij zijn in ieder geval hoopvol.

1. Bas en Nancy:
    19 oktober 2011
    Lieve Erik en Annemarie
    NATUURLIJK jullie wel!!!!!!!
    Gefeliciteerd en tevens moet ik jullie meedelen dat wij de Kancamagus highway ook gereden hebben, en ook hier geen moose gezien hebben.
    Als jullie er wel een zien, willen jullie dit dan niet hier vermelden, omdat ik dan de computer uit het raam gooi!!!!!!!!!!
    Veel plezier verder.
    Bas en Nancy
  2. Lies:
    19 oktober 2011
    Hoi Annemarie en familie, wat een leuke reis maken jullie weer, mooie foto's! "Indian Summer" gevoel. Heerlijk om zo te reizen en onderweg leuke dingen bekijken, restaurantjes zoeken, hotels. En wat er al zo op je pad komt....Doet mij denken aan de reis die Nina en ik hebben gemaakt deze zomer in Canada.
    Geniet ervan!!! groet! Lies