Acadia National Park (2)

26 oktober 2011 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Bij het wakker worden scheen de zon volop naar binnen en na het openen van de gordijnen bleek ook de lucht stralend blauw. Ideaal weer om er lekker op uit te gaan. 's Ochtends op tijd vertrokken, gelukkig ligt Acadia slechts op enkele kilometers van ons hotel.

Bepakt en bezakt begonnen we om 09:15 aan een wandeling van 6 km die leidt over de 'carriage road'. De carriage roads, speciaal voor door paarden voortgetrokken karren zijn aangelegd in de jaren 1913 tot 1940 op initiatief van John D. Rockefeller jr. die de prachtige natuur zo wilde beschermen tegen de overlast van gemotoriseerd verkeer. Karakterstiek zijn de 17 stenen bruggen die je aantreft op de plaatsen waar de paden andere wegen kruisen of over kleine canyons en riviertjes. Onderweg hebben we een prachtig uitzicht en aan het eind van de wandeling zien we zelfs twee slangen! (zie foto)

Vervolgens richting Otter point gereden en langs de kustlijn gelopen, deze bestaat uit grote rotsblokken. Ondanks allerlei getijdepoelen zien we helaas geen zeesterren of andere zee-beestjes. Opnieuw bij Jordan Pond heerlijk koffie gedronken en 'popovers' gegeten,  dat was gisteren goed bevallen. Popovers zijn een soort muffins maar dan heel luchtig en hol van binnen. Ze hebben allerlei vormen omdat ze tijdens het bakken zodanig rijzen dat ze ruim boven het bakblik uitkomen, vandaar ook de naam. In de souvenirwinkel heb ik meteen een pak popover-meel gekocht zodat we ook thuis kunnen genieten van deze lekkernij.

Daarna op weg gegaan naar Cadillac Mountain, te bereiken via de Cadillac Mountain Road. Vanwege het regenachtige weer van gisteren leek het ons beter om dit vandaag te doen aangezien dit de hoogste berg van het park is. Na een bochtige weg van 3,5 mijl bereikten we de top van Cadillac Mountain op 466 meter hoogte. Nu hebben we de afgelopen jaren wel hogere bergen gezien en bezocht maar toch is het indrukwekkend, met name omdat deze berg echt boven de omgeving uitsteekt en je een mooi uitzicht hebt op het park en de zee. Op de top hebben we een prachtig wandelingetje gemaakt van een kleine kilometer. Overal blueberrystruiken en we boffen, alleen in oktober is de struik van de blueberry prachtig rood, de rest van het jaar is deze zwart.

Van hieruit teruggegaan naar ons hotel en besloten om bij de supermarkt soep te halen en gezellig samen 'thuis' te eten. Na de slaapkamer overhoop te hebben gehaald hebben we een eethoekje gecreëerd en genieten we van de overheerlijke Clam Chowder. Morgen gaan we naar Ogunquit, zo'n anderhalf uur rijden van Boston. Helaas komt het einde van de vakantie nu toch wel echt in zicht. We hebben genoten van een heerlijke dag en Acadia National Park was zeer zeker het bezoeken waard! We hadden hier best nog een paar dagen willen blijven.

1. Wim Janssen:
    27 oktober 2011
    Prachtige foto's !! Hoorde vandaag van Albert dat het een prima vakantie is geweest.
    De gespotte otter vind ik helemaal top !!!!!!
    groeten,
    Wim
  2. bets en wim:
    28 oktober 2011
    Heel erg genoten van jullie reisverhalen en mooie foto's. We dachten dat jullie maandag terugkomen dus wensen we jullie een goede terugreis. Zo te zien en te lezen hebben jullie erg genoten.Tot ziens. Bets en Wim