Adirondack

15 oktober 2011 - Old Forge, New York, Verenigde Staten

Gisteren zijn we aangekomen in Old Forge, in de Adirondacks. De route er naar toe was prachtig, een heuvelachtig landschap met overweldigende kleuren. Op sommige momenten leken de kleuren bijna onwerkelijk. Het bewolkte weer zorgt ervoor dat de kleuren op de foto's nog beter tot hun recht komen, soms kunnen we bijna niet stoppen met fotograferen.

Onderweg hebben we voor ma een quiltshop bezocht in Glens Fals, dat is inmiddels bijna traditie geworden. Ma zag door de hoeveelheid stofjes bijna door de bomen het bos niet meer.

Vervolgens richting Old Forge gereden. Onderweg werd het steeds rustiger, weinig dorpjes en vooral veel bos en 'lakes'. Ook lijkt de 'peak' hier al voorbij, veel bomen zijn al kaal. Het blad wat aan de bomen zit is overwegend geel en oranje. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Frankies, een Italiaans restaurant. Het was er gezellig, het eten was heerlijk en vooral erg veel. We hebben een hele schaal met pasta mee naar huis genomen.

Vanmorgen hebben we een wandeling gemaakt naar Sis and Bubb Lake, hier niet ver vandaan. Het uizicht op Sis Lake was erg mooi en al foto's makend hoorde Erik een plons vlakbij. Er bleek een otter in het water te zitten die we op de gevoelige plaat hebben weten vast te leggen. We hopen nog steeds een 'moose' te spotten maar dit was ook een bijzondere en onverwachte ontmoeting. Helaas betrok het weer in de middag en de laatste paar minuten van de wandeling brak de hemel open en kropen we als verzopen katten in de auto.

Na ons thuis te hebben verkleed en een lunch te hebben genuttigd hebben we nog een tochtje met de trein gemaakt. Gezien het regenachtige weer was dat een leuke manier om (droog) de omgeving te bekijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem & Astrid:
    15 oktober 2011
    Hallo reizigers,

Wat een mooie foto's en wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Het is duidelijk dat jullie het naar jullie zin hebben. Fijn hoor! Blijf maar lekker genieten.

Hartelijke groetjes, ook namens jullie gevleugelde vrienden,
    de buurtjes
  2. Bas en Nancy: