Cape Cod

10 oktober 2011 - Mystic, Connecticut, Verenigde Staten

Gisteren opnieuw een prachtige dag gehad met veel zon, het lijkt wel of we een inhaalslag aan het maken zijn na deze natte zomer.

Vanuit West Dennis zijn we op weg gegaan naar Provincetown, een route van 70 km helemaal  boven in het topje van Cape Cod. Onderweg een stop gemaakt bij het Visitor Center aangezien de bovenste strook van Cape Cod sinds 1961 is benoemd tot National Seashore om kwetsbare zandduinen, stranden, zoutwatermoerassen, glaciale kliffen en bossen te beschermen.

Samen met een behulpzame medewerker van het visitor center hebben we de route voor de dag uitgestippeld. We hebben een mooie wandeling gemaakt door de swamp, een zoutwatermoeras. We hadden nog het plan om walvissen te gaan kijken maar gezien de duur van deze walvistour hebben we daar toch vanaf gezien. Vanaf de kuststrook hadden we echter een prachtig uitzicht op de oceaan en omdat de zee erg rustig was hebben we het nodige wildlife kunnen spotten. Zo zwommen er vele zeehonden vlakbij de kust en zagen we in de verte dolfijnen boven het water uitkomen. Ook een wandeling met uitzicht op de 'Pilgrim Heights', mooie zandduinen was indrukwekkend en verschillende foto's waard.

Vandaag gaan we op weg naar Mystic, een plaatsje aan de kust van Connecticut. Daar blijven we één nacht om vandaar uit verder te gaan naar de Green Mountains waar we hopen de prachtige kleuren van de fall foliage te mogen aanschouwen. Hier heeft de herfst zijn intrede nog niet gedaan en zijn de meeste bomen nog groen.

1. Bas en Nancy:
    10 oktober 2011
    Hoi hoi

Heerlijk om al die berichtjes te lezen!!! Hebben jullie al beren gezien?
    Geniet er van en we kijken alweer uit naar het volgende berichtje.

Bas en Nancy
  2. Martijn:
    11 oktober 2011
    Hey There.

Willen jullie wat bladeren meenemen als het zo uitkomt. Even tussen een krantje leggen om te drogen. En is het nou eens afgelopen met al dat gespot en gefotografeer van al dat indrukwekkends. Wanneer wordt er nou eens gewoon bier gedronken.
    Hoe zijn de mensen daar, men by the way, een paar fotootjes van jullie op de site zou leuk zijn, anders houd ik Rana niet bij de les.

Kortom, ga zo door,

Greets,