Cranberries

9 oktober 2011 - Dennis, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanuit Hull zijn we op weg gegaan naar Cape Cod waarbij we onderweg langs Plymouth en Wareham zijn gegaan. In 1620 kwamen in Plymouth 102 pelgrims aan boord met het schip Mayflower en stichtten de eerste permanente Engelse nederzetting in de Nieuwe Wereld. Een replica van dit schip is nagebouwd en is te bezichtigen (zie foto).

Vervolgens zijn we op weg gegaan naar Wareham. Zoals gehoopt kwamen we onderweg verschillende cranberry-velden tegen. Massachusetts staat bekend om de productie van cranberries. Deze groeien aan struikjes welke vaak in de herfst onder water worden gezet. Vervolgens worden de besjes met een machine (zie foto) van de struiken 'geschud'. Het gevolg is dat alle bessen gaan drijven en een prachtig roze/rood 'veld' oplevert. We zitten in de oogstperiode en tijdens het cranberry-festival in Wareham worden allerlei (cranberry) producten verkocht. We hebben genoten van cranberry-ijs, limonade en gedroogde cranberry's.

Nu zitten we in West-Dennis, Cape Cod. We gaan zo lekker ontbijten en dan op weg naar het National Seashore, aan de Oostzijde van Cape Cod. Het is hier nog steeds prachtig weer en met 26 graden eigenlijk te warm voor de tijd van het jaar.

Ondanks dat het verkeer hier agressiever is dan aan de Westkant van de VS zijn de mensen erg vriendelijk en behulpzaam en vooral ma wordt in de watten gelegd.